De boot van een ander poetsen

Een lief berichtje van dochter Marjolein en zoon Maarten voor Moederdag gekregen 😉
Rustig opgestaan en ontbeten en wederom op weg naar Karlovasi, naar de Kolibri. Vannacht is de wind flink aangetrokken tot ruim 20 knopen en we zien aan de noordkant van het eiland flinke golven op de kust beuken, een prachtig gezicht met al die verschillende kleuren turquoise. Een strandje bezoeken zit er niet in.
Vandaag willen we het poetsen van het RVS afmaken, je ziet het schip enorm opknappen. Zoon Julian zei tegen ons: ‘ben je een boot van een ander aan het poetsen?’ Hij heeft gelijk maar het helpt ons om de boot echt goed in beeld te krijgen, als je bezig bent zie je alle kleine beschadigingen. Daarnaast vinden we het fijn om bezig te zijn, we zijn hier tenslotte om een boot te kopen.
We hebben ook nog in de watertank gekeken maar die ziet er goed uit, we hebben toch maar wat foto’s ter controle aan de deskundige uit Amerika (Bill Rouse) gestuurd.
We ontdekten gisteren dat de noordelijke en zuidelijke eilanden in de Egeïsche Zee bijna Covid vrij zijn en je dus geen PCR test hoeft te hebben voor de terugreis en je niet meer in quarantaine hoeft bij thuiskomst. Dat scheelt weer een heel gedoe!
Plan is nu als volgt: morgen gaat de boot het water in en maken we een seatrial met de eigenaar naar Pythagoreio. Als we geen gebreken tegenkomen onderweg tekenen we de volgende dag voor de koop van de Kolibri (yes!). Daarna varen we in 2 á 3 dagen terug naar Karlovasi waar de boot weer op de kant gaat tot de zomer. In de tussentijd heeft de werfeigenaar dan voldoende tijd om alle klussen uit te voeren. Op ons wensenlijstje staan 2 grote zonnepanelen die dmv een frame op de arch/davids worden vastgemaakt. Hierbij hoort ook een MPPT-regelaar die ervoor zorgt dat de stroom die van de zonnepanelen komt zo efficiënt mogelijk naar de batterijen gaat.

Op vrijdag vliegen we om 9.50 uur lokale tijd terug naar huis met een tussenstop van 2,5 uur op Athene. We komen om 15.45 uur aan op Schiphol waar Maarten ons hopelijk weer ophaalt (haha…).
Wat een belevenis is deze reis…we duimen nog steeds voor een goede afloop en dat we de nieuwe eigenaren worden van Kolibri…

23.12 uur De eigenaar is akkoord gegaan met de financiële afwikkeling die wij voorgesteld hebben! Dat was een flinke horde die we nog moesten nemen. Morgen de proefvaart en dan kunnen we morgenavond de papieren ondertekenen!!!

We hadden een hele leuke avond met een Duits stel wat we al eerder bij de koffie hadden ontmoet. Zij zijn 6 jaar geleden met werken gestopt en zijn 6 maanden van het jaar in deze regionen te vinden met hun boot. Ze nodigden ons uit om bij hen aan tafel (bij een restaurantje) wat te komen drinken en we waren net voor de avondklok binnen. Leuk om op deze manier mensen te ontmoeten en hun verhalen te horen. De gemeenschappelijke deler: boot helpt om contact te leggen, dat hebben we wel gemerkt!

Dit bericht is geplaatst in Aankoop. Bookmark de permalink.